سپتیک

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

سپتیک تانک:

سپتیک تانک ها انواع مختلفی دارند که از مهم ترین و پرکاربرد ترین و بهترین نوع آنها می توان به جنس پلی اتیلن اشاره کرد . تقریبا در تمام دنیا از سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده میشود مگر در کشور هایی که مواد اولیه پلی اتیلن بسیار گران می باشد در این جاها از سپتیک تانک فایبرگلاس و یا بتنی استفاده میکنند.

سپتیک تانک به دلیل کیفیت ساخت و ماندگاری بسیار زیاد (بالای 100 سال) و همچنین مقاومت در برابر شرایط جوی از فروش بسیار بالایی برخوردار است .

سپتیک تانک  مدت زیادی است که در کشور های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد اما در ایران شاید 10 سال است که استفاده از سپتیک تانک رایج شده و آن هم به دلیل افزایش سطح آگاهی مردم و همین طور بخش نامه هایی هست که از طرف سازمان های دولتی جهت استفاده آن صادر شده است .

حال که دانستید سپتیک تانک چیست حال باید نحوه استفاده از آنرا یاد بگیرید. سپتیک تانک با عمل تصفیه ای که انجام میدهد در وهله ی اول از هدر رفت آب جلوگیری میکند سپس به عمل تصفیه کمک میکند تا از این طریق سیستم فاضلاب کشور با بهترین حالت ممکن کار کند . امروزه استفاده از سپتیک تانک در خانه های مسکونی – ویلا ها – آپارتمان ها – کرخانجات – هتل ها – بیمارستان ها و ... بسیار رایج شده است .

مواد اولیه سپتیک تانک از پلی اتیلن PE می باشد که در کشور ما این مواد اولیه تولید می گردد . شرکت های مثل پتروشیمی جم تولید کننده این مواد اولیه می باشد .

 

قیمت سپتیک تانک

در رابطه با قیمت سپتیک تانک باید گفت که با توجه به نوسانات بازار بیان کردن یک قیمت برای سپتیک تانک میسر نمی باشد اما برای اینکه با نسبت های قیمتی آشنا شوید می توان گفت که از 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان قیمت دارد.

 

عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک ها مخازن سرپوشیده ای هستند که متشکل از چند بخش به جهت تفکیک فاضلاب از مواد جامد به جای مانده از ورود فاضلاب هستند .در سیستم های  سپتیک تانک آب و در کل فاضلابی که به همراه خود مواد جامد مانند فضولات انسانی را وارد سپتیک تانک مینماید.

 

کاربرد سپتیک تانک:

سپتیک تانک در بخش های مختلف خانگی، بهداشتی و صنعتی کاربرد گستره ای دارد. در ادامه به برخی از کاربرد های اصلی سپتیک تانک اشاره می کنیم:

۱_ پیش تصفیه و تصفیه فاضلاب بهداشتی که توسط ا واحد های مسکونی، مجتمع های تجاری، هتل ها و رستوران ها و مجتمع های اداری تولید می شوند.

۲_ ذرات آلوده و جامدات معلق موجود در فاضلاب ها، چربی ها و روغن ها در فاضلاب که توسط رستوران ها و سالن های غذاخوری تولید شده اند را حذف می کند تا از پر شدن سریع چاه ها و گرفتگی لوله ها به دلیل تجمع چربی و ذرات رسوب جلوگیری کند.

۳_ سپتیک تانک همچنین می تواند به جهت حفظ تعادل و پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب به کار گرفته شود.

 

اجزای سپتیک تانک

هر سپتیک تانک از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اجزای مهم هر سپتیک تانک عبارتند از :

-سیستم ورودی فاضلاب: شامل لوله و بافل (میانگیر) ورودی است .

-مخزن اولیه سپتیک : که بیشترین حجم سپتیک تانک را به خوود اختصواص داده و معمولا 65 تا 75 درصد حجم کل سپتیک  مربوط به این بخش است.

-دیواره جداکننده: که باعث جلوگیری از ورود لجن و چربی و روغنهای شناورشوده بوه مخزن زلال سازی می شود.

-مخزن زلال سازی: این مخزن تقریبا 35 درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل شده. در آن فاضلاب عاری از مواد قابل ته نشینی و شناوری تجمع می یابد.

-خروج بیو گاز (تهویه): از طریق این مجرا گاز هوای تولید شده ناشی از فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب که عمدتا متان است از سپتیک خارج می گردد.

-سیستم خروجی فاضلاب: شامل بافل و لوله خروجی سپتیک  می باشد.

 

مزایای دستگاه سپتیک تانک:

از مهم ترین مزیت های  سپتیک تانک می توان به مواردی که در زیر آمده است اشاره کرد :

-مناسب بودن در جهت تصفیه پساب واحد های کوچک به دلیل اینکه هزینه ساخت سپتیک تانک بسیار پایین می باشد.

-پیچیده بودن دستورالعمل دستگاه سپتیک تانک.

-پایین بودن هزینه ها در جهت نگهداری و تعمیرات.

-فاقد تجهیزات متحرک و الکترومکانیکال می باشد.

-دستگاه سپتیک تانک در هر موقعیتی قابل نصب می باشد و با هر پروژه ‌ای متناسب می باشد.

سپتیک ...
ما را در سایت سپتیک دنبال می کنید

برچسب : سپتیک تانک , سپتیک تانک پلی اتیلن , سپتیک تانک فاضلاب , قیمت سپتیک تانک, نویسنده : ناب زیست septicn بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت: 14:09